Wednesday, April 13, 2011

hari ini~

hari ini..aku keje kt resus~a.k.a tmpt kritikal a.k.a tmpt org yg nak mati ( aku tidak berniat utk kurg aja,tp just nk bg korg paham dgn jelas je)
then, aku attend sorg pt yg kne samun..dr cte beliau,die kne rompak la..pastu org tu cm nk tetak kpale die ngan pisau la...ok..aku da phm itu~
part yg membuatkan aku xleh saba sgt ialah :
  • family/relatives die xphm bahasa..org nk bt keje die sibuk nk bekerja jgk.maksud aku ialah korg bleh byg x,pt sorg atas katil pastu ade monitor bagai cm kt icu..pastu family die sibuk nk duduk kt c2..pastu aku ckp 8ribu kali die xdgr..wat bodo cm org bodoh je..pergh..mmg aku xleh saba dowh..
  • pastu nk menunjukkn caring si wifey die ni jgk,die siap bg husband die minum lagi..padahal da 8ribu kali aku ckp usband die puasa utk operation die..
  • dlm 8ribu kali jgk la aku panggil pakgad utk halau mereka2 yg bt semak..tp xberhasil jgk..lepas kelua masuk balik~haih..sumpah la buang mase aku kot~!!
ok..meh sini aku btau korg reason kne doktor or nurses xbg korg stay kt kritikal area..bkn utk suke2 ye..harap maklum..
  1. mudah bg ktorg nk bt keje..kalu setiap bilik besa die cm dewan xpe la jgk..ni nk jln pon berhimpit..semak kot~!!phm? (aku tujukan kt org td,jgn terasa ok?)kui4
  2. sbb kalu ramai2 pon xde pekdah selain membuat tempat itu jd semak shj..bknnye korg bleh tolong aku bt CPR ke ape pon..korg tolong tgk je..which is not helping at all..tq 
  3. protokol ppum,semasa ape2 procedure dilakukan, family or relatives tdak dibenarkan berada disitu..
  4. kalu setakat nk bt drama tamil seperti menyalahkan takdir,ketuk2 lantai..menangis meraung2..bg ceramah motivasi smpai menganggu pesakit lain, kehadiran anda memang tidak diperlukan disitu..
  5. supaya pt boleh berehat~lebih2 lagi kalu die tu sakit tenat..so,bg la die berehat..ni dok menangis cm histeria..xmembantu lasum ok?
aku mintak maaf la kalu bahasa aku kurg sopan..kalu ade ape2 persoalan bleh komen ye..nurse ngan doktor xla kejam sgt xnk bg masuk lasum..cume time nk kami nk nt kerja,kne la bagi kerjasama..kami bkn ah long..kami cuma mahu tolong..kui3..pernah ke korg tgk icu ade sedara mara reramai?haram la xde.sorg pon xleh ade kot..time pt tgh nazak,bg je masuk..sorg2..ade yg nk g bace yassin ke hape..bleh je bg..yg aku xpuas ati..masuk ade la dkt sekampung..pastu ckp kuat2..xrespect org lain lasum (dlm hati : kalu nk ramai2 cm masing2 tu doktor, bwk jela pt tu kt umah,rawat sendiri..abes cerita)kan3?
tu je kot..thanks for reading this..kalu ade pape kemuskilan..sila komen..ne tahu korg nk tanye pape ke kan?
thanks again~muahhhh~!!

4 comments:

  1. awk keje nurse erk??? anda sangat berdisiplin...hahahah

    ReplyDelete
  2. he he,eim,garang nye ko!haha.tp betul la.dkt ICU xleh bising kot.

    ReplyDelete
  3. gajus:nurse a.k.a pakgad a.k.a kerani a.k.a ppk..supernurse maybe~!
    anam : =) tQ..tp xbjaye pon..hahaha
    cpow : tau xpe..pt tu tgh bdarah2 sampai kt lantai..wife dkat sblh cbok tolong tgk..org nk bt keje pon susah~bengang kot...

    ReplyDelete